روایتی از رابطه دکتر چمران با ارتشیها و فرماندهان

خرید بک لینک
<strong>روایتی</strong> از <strong>رابطه</strong> <strong>دکتر</strong> <strong>چمران</strong> با ارتشیها و <strong>فرماندهان</strong>

شاید بتوان گفت که بین رزمندگان ستاد نامنظم و پرسنل یگان خودشان فرقی قائل نبودند و برای پیشرفت اهداف جنگ و بیرون راندن دشمن از سرزمین مقدس ایران همهگونه همکاری و مساعدت را میکردند. امیر سرتیپ دوم بازنشسته ابراهیم مرآتی در خاطرهای پیرامون چگونگی تقسیمبندی افراد از سوی شهید مصطفی چمران روایت میکند: آقای دکتر رابطه بسیار نزدیگ و صمیمی با فرماندهان یگانهای ارتشی داشتند. بهطوریکه در خاطرم هست تیمسار فلاحی و تیمسار ظهیرنژاد روسای وقت ستاد مشترک ارتش به محض ورود به خوزستان اولین اقدامشان این بود که جهت دیدار و هماهنگی با دکتر چمران در ستاد جنگهای نامنظم برای بررسی پیشرفت اوضاع جبههها بود بروند.فرمانده لشکر۱۶ قزوین جناب سرهنگ لطفی و همچنین جناب سرهنگ نیاکی فرمانده لشکر ۹۲ اهواز که هر دو از افسران مخلص، شجاع، فداکار و با اخلاق ارتش بودند، رابطه بسیار صمیمی و نزدیکی با دکتر چمران داشتند و هر زمان که ستاد نامنظم بطور اختصاصی یا عملیاتهای مشترک با ارتش یا سپاه برنامهای داشت با اعلام نیازمندیها از قبیل وسائل مهندسی یا پشتیبانی مهمات و پشتیبانی رزمی توسط ستاد جنگهای نامنظم، این فرماندهان عزیز با تمام وجود و مخلصانه سعی خود را برطرف کردن این نیازمندیها مبذول میداشتند.

شاید بتوان گفت که بین رزمندگان ستاد نامنظم و پرسنل یگان خودشان فرقی قائل نبودند و برای پیشرفت اهداف جنگ و بیرون راندن دشمن از سرزمین مقدس ایران همهگونه همکاری و مساعدت را میکردند و ارتش، همراه و همکاری صدیق، باوفا، بیتوقع، دلسوز و پرتلاش و ایثارگر برای دکتر چمران بود.

لازم میدانم به دست نوشته دیگری از دکتر چمران در رابطه با ارتش و جایگاه آن را نظر ایشان که نماینده امام (ره) در شورای عالی دفاع و هم چنین نماینده مردم تهران در مجلس بودند. اشاره شود که سند افتخاری برای ارتشیان غیوراست.

شهید چمران گفته است: «امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که به خاطر خدا و خلق خدا میجنگد مطمئن است که برای دفاع از میهن میجنگد. امروز دنیا در مقابل انقلاب ایستاده است و ما با دنیا طرف هستیم. ارتش ما در شرایط سخت و نابرابر با محاصره اقتصادی، با همه فشارهای سیاسی و تبلیغاتی در مقابل در ابر قدرت و دست نشاندههای آنها میجنگد.

امروز ارتش برپای خود ایستاده است. افتخار خلق میکند و نقش را که وظیفه طبیعی ارتش است ایفا میکند و نشان میدهد که شایسته یک شخصیت تاریکی و انقلابی اوست. نوکر آمریکا بودن در زمان طاغوت که هنری نیست هنر وقتی است که یکه و تنها برپای خود در مقابل همه دنیا بایستی و دست رد برسینه. ابر قدرتها بزنی و افتخار و شرف خود را به هیچ چیز نفروشی و جان شیرین خود را بدهی تا آزادی و استقلال میهن خود را برای پرسنل نسلهای آینده تامین کنی.»

حضور رهبری در دانشگاه افسری شهید ستاری...

ما را در سایت حضور رهبری در دانشگاه افسری شهید ستاری دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 163 تاريخ: پنجشنبه 31 خرداد 1397 ساعت: 17:09

صفحه بندی